reklama

"Prečo som sa, ja debil, stal učiteľom?" alebo Ako vidím štrajk ja (fejtón)

Dnes nám oficiálne začala jedna z najočakávanejších udalostí, ktorá prinesie opäť ťažké zárobky vydavateľstvám bulvárnych plátkov, nehovoriac o mediálnych obroch, ktorý si tak isto zgustnú na snahe ľudí posunúť Slovensko ďalej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Áno, hovorím o tom, o čom všetci. O štrajku učiteľov a učiteliek. Osobne si však myslím, že je to smutné, priam úbohé. Teraz však nemyslím štrajk, mám na mysli jeho podtext, udalosti a príčiny jeho vzniku. Viem, že je to teraz absolútne nemoderné, snáď priam absurdné, lež pre mňa bol učiteľ vždy akousi osobnosťou, dakedy až vzorom. No hej, zažil som aj učiteľku, ktorú si dovolili žiaci na hodine opľuť, a tak skončila na psychiatrií. Ale v mojej ére to bolo skôr výnimočné. Aj tie pľuvance, aj tá psychiatria. Doba sa mení, a mám taký pocit, že učiteľstvo ako také začína byť na úrovni verejnoprospešných prác. Deti, nadnesene nazvané študenti, majú práv viac ako polícia. Vyzerá to teda ako z grotesky: V súdnej sieni končí pojednávanie, páchateľ vykradol pumpu a obchod, sudca udrie kladivom a hovorí "... a za tento skutok je obžalovaný odsúdený na 250 hodín učenia 8. a 9. ročníka na Základnej škole Sama Czambela v Slov. Ľupči" Obžalovaný zbledne, začne vykrikovať, že je nevinný, že je to príliš vysoký trest, že nič neukradol až kým ho nevyvedú zo súdnej siene....

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 ... S tým rozdielom, že učiteľ si toto povolanie vyberá, pretože chce, ešte možno celý nevedomý a nadšený, pomáhať a zvelebovať budúcnosť svoju a svojho okolia. Keď však príde po rokoch jeho prvý deň v škole, len kyslo preglgne. Čo teraz? Pokračovať, či skončiť? Keď skončí, môže robiť kariéru obchodníka (rozumej pokladňa v Lidli) poprípade osviežiť vedomosti zo strednej a začať sa venovať oprave elektrospotrebičov. A tak to teda skúsi nejako vydržať v školstve. 

 Hrozné, nie? Že to niekto musí v školstve VYDRŽAŤ. Väčšinou sme museli vydržať my, žiaci... No mne škola dala veľa. S rukou na srdci prehlasujem, že bez školy, učiteľov, učiteliek a vychovávateliek by som nikdy nebol tam, kde som. Nielen, že by ste nemohli čítať to, čo teraz píšem, ale aj keby som sa niekde náhodou písať naučil, nikdy nikto by sa nedozvedel o tom najdôležitejšom, čo mám; a to nie iba ja, ale aj väčšina, čo išla do štrajku a čo podporuje zámer učiteľov, a tým je vlastný názor. Pretože to je to, čo predovšetkým škola učí. Mať na všetko vlastný názor! A tak sa, milí učitelia a milé učiteľky, nevzdávajte a pokračujte v tom, čo ste začali. A snáď aj politici (alebo za nimi stojaca šedá eminencia) uznajú, že aj oni sú vlastne vďaka svojim učiteľom práve tam, kde sú..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Roman Prosimír Vaňo

Roman Vaňo

Roman Vaňo

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mladý junák, ktorý sa rozhodol svoj vlastný názor vyjadriť verejne, aby mohol spoznať názor verejný na názor jeho vlastný. Zoznam autorových rubrík:  Glosy a fejtónyNa pivnom vandryNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu