reklama

Víkendová chvíľka dobrej politickej zábavy (glosa)

V mojom predchádzajúcom príspevku som naznačil, že na Slovensku vykapáva humor. Medzi už takmer nevidené patrí aj odnož politická satira. Našťastie ma milo prekvapila TV Markíza, ktorá tento víkend priniesla obrodzujúcu reláciu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 A to hneď jej tretie pokračovanie. Nemal som o takom niečom ani páru, pretože žijem už temer 5 rok bez televízie.Informačné embargo poruším len občas návštevou Kikinej (kto čítava moje príspevky vie, že je to meno mojej priateľky :) ) starkej, poprípade pri viacdňovej návšteve jej rodnej Žarnovice. A tak aj tento víkend, z dlhej chvíle, som si zaumienil pustiť si "bedňu šťastia" a nazrieť do pravidelnej dávky Slovenského konzumenta. Na moje ľúbezné prekvapenie som si vychutnal reláciu Chartshow, kde som sa dozvedel názvy známo-neznámich piesní (Pre vysvetlenie dodám, že sú to tie, ktoré takmer každý deň hrajú krížom-krážom po rádiách, poznáte melódiu, text, iba názov nie). Lež až potom prišla relácia, o ktorej dnes píšem. Niesla názov Voľby 2016 - Predvolebná diskusia.

 Nielen lákavá oferta štyroch predsedov strán, ale i chuť pozrieť sa, čo vlastne jednotlivé strany sľubujú a akú budúcnosť nám vykresľujú ma primäla k nepoužitiu ovládača. A bola to asi najlepšia vec toho dňa. Relácia obsahovala všetko, čo by dobrý satiristický program obsahovať mal. Prehnané sľuby, otravný moderátor, divácka interakcia, všetko. Zaujala ma natoľko, že dnes som si od rána pozrel aj predchádzajúce dve časti...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Teda, dúfam, že šlo o satiru; pretože ak máme naozaj takýto výber našich zástupcov ľudu vo veciach verejných, máme sa popi... teda po chlebe. Ale pravdepodobne šlo. Naozaj si myslia, že uveríme tomu, že sa tu znova podarí nastoliť socializmus? Alebo že sa zlegálni referendum natoľko, že bude platné aj pri napr. len 7% účasti? Že keď je niekto na politickej scéne 30 rokov a veľa vody do teraz nenamútil, v roku 2016 sa po dostaní do parlamentu zrazu zmení na Chucka Norrisa a všetko presadí? Že sa platy učiteľov naozaj zvýšia o 100%? Že nám je naozaj treba domobrana? Že sa podarí zastaviť 26 ročnú korupciu? Alebo že sa z ničoho nič začnú podporovať malovýrobcovia a staneme sa sebestačný v poľnohospodárstve? Neviem neviem, asi som príliš pesimistický (alebo realista?)... Ďalšia vec, čo svedčila o nekorektnosti relácie je neustále skákanie do reči. A to, bohužiaľ, hlavne zo strany moderátora/ky, teda prenesene zo strany TV Markíza. Neštudoval som žurnalistiku, dokonca sa niekedy správam ako buran, no tuším z prvého ročníka na základnej škole si pamätám, že skákať si navzájom do reči je neslušné (koľké napomenutia a poznámky do triednej som ja za to schytal... :( ). Politika by mala byť korektná vec, a teda ak sa raz diváci zaujímajú o odpoveď (čo moderátori neustále nezabudli pripomenúť), mali by dotyční odpovedať, no najmä dopovedať. Aby sme nemali hlavy a noviny plné poloprávd a kačíc. Lebo verím tomu, že na niektoré naozaj správne zasadené otázky sa na predvolebných mítingoch zabúda.

 Každopádne, nie všetky názory, nápady a ciele boli naprd alebo na smiech. Sem tam som sa aj ja zamyslel, aké by to bolo, keby sa to či ono naozaj vyplnilo. Chvalabohu, vzápätí ma dotyčný/á vytrhol/la zo snenia ďalšou šlehou. A tak som sa pozabával, posmútil i posnil a môžem ísť ďalej. No určite nevynechám ani nasledujúcu časť, už teraz sa teším na ďalšiu predvolebnú grotesku v podobe štvorice kultivovaných humoristov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Roman Prosimír Vaňo


P.S: Ak sa i Vám páčil predvolebný kolotoč humoru a nejaká hláška vo Vás zanechala hlboký žartovný dojem, neváhajte, a podeľte sa o ňu so mnou/s nami v diskusii; Ďakujem :) 

Roman Vaňo

Roman Vaňo

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mladý junák, ktorý sa rozhodol svoj vlastný názor vyjadriť verejne, aby mohol spoznať názor verejný na názor jeho vlastný. Zoznam autorových rubrík:  Glosy a fejtónyNa pivnom vandryNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu