reklama

Pivkári pri Mare (alebo aj) Druhá pivná cesta na Liptov...

Opäť Nás naše kolesá zaviezli na Liptov, tentokrát do dedinky čo bis kameňom dohodil od Liptovskej Mary, nesúcej názov Kvačany. Cieľom bola pivovarná reštaurácia s penziónom rodiny Brontvaiovcov majúca rovnomenný názov...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

 Lákadlom pre Nás bol na rodinný podnik veľký výber pivného sortimentu. Začnem ale od začiatku...
 O pivovare Brontvai som sa dozvedel z článku o rodinných pivovaroch Slovenska v časopise Profit z roku 2012. V tom čase som ho odoberal a ani by ma nenapadlo, že o 4 roky sa k nemu vrátim ako pivný dobrodruh (prečo by ma to aj napadnúť malo, keďže Profit je magazín o ekonomike :) ). Brontvai bol vlastne prvý slovenský pivovar, ktorý som mal v pláne navštíviť. Lež k článku som sa spätne dostal na začiatku zimy, kedy Brontvaiské pivo nie je navarené, pretože pivovar varí sezónne. Preto sme do teraz dávali prednosť celoročným pivovarom, a teraz, na Jar sme zavítali konečne aj sem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pivovar Brontvai

Penzión, pivovar a reštaurácia Brontvai
Penzión, pivovar a reštaurácia Brontvai (zdroj: Rv)

 Hacienda Brontvaiovcov leží pomaly na druhom konci obce Kvačany. Napriek tomu, že k nemu vedie hlavná cesta, radšej sme sa na ňu opýtali niekde v strede obce. Vysvitlo, že ideme správne.
 Keďže bola sobota, navyše sviatočná, biela (boli sme tam totiž počas Veľkonočných sviatkov), pivovar bol natrieskaný. Po úvodnom fotení sme rezko vkročili do jeho útrob.
 Jedálenská časť nie je veľká, číta 6 stolov, takže sme sa postavili do radu sedenia chtivých rodín. Našťastie, boli sme druhí v poradí. Šóra však za chvíľku pominula a už sme boli usadený. Po prelutraní cenníka a zvážení finančných možností sme sa nakoniec rozhodli iba pre pivká. Ponuka bola veru bohatá, na to, že začínala jar bolo na výber päť druhov piva. Ja som si objednal zeleného Golfáka (spodne kvasený ležiak 12ku s prímesou žihľavového čaju), mama zas Červený ležiak (spodne kvasený polotmavý 4 sladový ležiak) a brat "vajcen" copper (vrchne kvasený weizen z 3 druhov sladov). Vynikajúca voľba. (Aj keď, priznám sa, mne môj Golfák až tak nechutil...)
 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Červený ležiak, "vaicen" copper a Golfák
Červený ležiak, "vaicen" copper a Golfák (zdroj: Rv)

Chuť Kvačianskeho zlata

 Pivá pivovaru Brontvai sú vskutku fachmanskou prácou. Ich plná, pritom však jemná a nenútená pivová chuť pretrvá dlhú dobu po dopití na jazyku. Ako každé nepasterizované pivo aj toto "kope", nie je však ťažké na žalúdok. Pre mňa to bolo druhé najlepšie pivo, ktoré som zatiaľ na Našom pivnom vandry pil. Napriek vyšším cenám pokrmov sú ceny tohoto piva iba mierne nad priemer, preto sme si aj mi kúpili pár fliaš domov.

Pivovar určite vrelo odporúčam!

 Čo dodať nakoniec? Asi už len pár fotiek, ako vždy, a že sa už teraz teším na ďalšiu návštevu Našich Slovenských pivných pokladníc. Tak zatiaľ dovidenia a nazdravie ;)

Roman Prosimír Vaňo

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Ja a manželia Brontvaiovci
Ja a manželia Brontvaiovci (zdroj: Rv)

P.S: Ešte posielam fotku s manželmi Brontvaiovcami a touto cestou im chcem ešte raz za celú svoju rodinu, ale iste aj za všetky smädné krky poďakovať za výborné pivko. Nech sa Vám darí...

P.S.2: Ospravedlňujem sa, že som pridal príspevok až teraz, ale mal som pokazený počítač, až teraz som sa dostal k blogu a fotkám... Snáď Vám moja neaktuálnosť neskazila dojem :)

Sľúbený fotoalbum:

Roman Vaňo

Roman Vaňo

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mladý junák, ktorý sa rozhodol svoj vlastný názor vyjadriť verejne, aby mohol spoznať názor verejný na názor jeho vlastný. Zoznam autorových rubrík:  Glosy a fejtónyNa pivnom vandryNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu